poniedziałek, 2 listopada 2015

Odpowiedź


Szukałam Cię...

Na gwieździstym niebie
W nocnej tarczy blasku księżyca

Sennymi wspomnieniami
Olśnieniami
Przywoływałam...


W czyściec nierozważnej wiary...
Słowa bez pokrycia wrzucałam

Naiwnie...

Kroki pierwsze stawiałam
Fałszywym pieśniom
 Ulegałam

i...

Modlitwie bez adresata



- A smutek łamał mnie w pół...






Skruszonym sercem
Ciałem zbolałym

W historię wracałam...


Twój śmiech
Twój żart
Przed sobą widziałam
Sobie pytania zadawałam...


* Czy umarły może znowu żyć?

* Oddech łapać w płuca?

* Marzyć? Kochać? Śnić?

* Czy dobrze robię - żyjąc w żałobie?

* Rozpamiętując i płacząc po Tobie?

* Czy jeszcze Cię zobaczę?

* Przytulę?

* Wycałuję?

* Uśmiechem obdaruję?



W fotelu zasiadłam z pytaniami
Płakałam

- A smutek łamał mnie w pół...







I pogoda listopadowa...

Nostalgiczna...
Jakby trzeźwości dodała
- Spoliczkowała


Pewną księgę otworzyła
Kartkę za kartką
Czytała...

Kolejne pytania podsuwała
Odpowiadała


* Czy myślisz o mnie ?

- Myśli tam nie ma... ani poznania
ni zrozumienia...


* Co robisz?

- Nic. Nie ma tam działania...


*Czy jest Ci źle?

- Nie. Żyjący jest świadomy, że umrze, 
ja już nie...


 * Czy od Ciebie znaki dostawałam?

 - Nie. To demony. W błąd wprowadzają.



Po tym czytaniu ręce załamałam...

i płakałam...

*Dlaczego?!



Nie rozumiałam...


- A smutek łamał mnie w pół...









* A czy Cię zobaczę?

Tak bardzo tego pragnę

Bo tęsknię i płaczę...



-  Logika z tego pewna skoro nie żyję

Nie ma mnie

Ani w niebie

Ani w żadnym innym miejscu.

Nie szukaj mnie...


Nie snuję 

Nie marzę

Nie cierpię

Nie płaczę

Jak mógłbym zmartwychwstać skoro bym żył w innym bycie?

To co żyje nie może zmartwychwstać. 


Skoro umarłem możesz mieć nadzieję.



* Nadzieję na co?

- Na wieczne życie!


* Gdzie?

- Na rajskiej ziemi.

Wnet Bóg z imieniem wszystko odmieni...





***


Wstałam

Do okna podeszłam

W księżyc spojrzałam

Podziękowałam.











( źródło Biblia Tysiąclecia:
Księga Wyjścia 6:2-3;
 Księga Koheleta 9:5,10; 
 Apokalipsa Jana 12:9; 20:13; 21:4 ;  
Psalm 37:29 )